Ocalić marzenie

Od zawsze uwielbiałam czytać i słuchać o ludziach, którzy pewnego dnia postanowili coś zmienić.O ludziach, którzy postawili na szali swoje dotychczasowe życie i marzenia.Wyważyli i podjęli decyzję.Być może sporo zaryzykowali, postawili na jedną kartę, lecz wygrali coś zdecydowanie ważniejszego.Może to spokój, może satysfakcja, może powroty po ciężkim dniu do domu, ale idące za tym spełnienie?
Pozwolę przytoczyć sobie słowa z pewnej polskiej komedii "Chłopaki nie płaczą":W ogóle bracie, jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi, ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie – co lubię w życiu robić. A potem zacznij to robić.
Jakie to proste.
Oczywiście dotyczy mnie opcja mało hardcorowa- nie rzucę wszystkiego z dnia na dzień by robić to, co lubię.Mam rodzinę na utrzymaniu.I kota.
Nie jestem natomiast hodowcą bydła ani nie uprawiam roli.Mam wybór.
Dzisiejsze czasy nie rozpieszczają, pracujemy ciężko za niewielkie pieniądze.Od 11 lat oscyluję wokół handlu i pracy"z ludźmi" i doprawdy bywają takie dni, gdy moja tolerancja na chamstwo i prostactwo, brak szacunku i poniewieranie boleśnie się kurczy.
Wiem i rozumiem, że to nie jest moja droga.Szczerze zazdroszczę ludziom, którzy już na początku swojej drogi wiedzą czego chcą od życia i idą tą drogą.Ostatnio wpadłam na genialny i błyskotliwy pomysł na siebie, nie omieszkałam się nim nie podzielić i od razu usłyszałam, że za późno...
Kurde, pora umierać.
Przecież 30 lat to  półmetek mojego życia zawodowego.Fakt, dawno temu marzyłam, że będę autorką poczytnych książek, kocham pisać, ale z tego nie wyżyję- to pasja.
Na dzień dzisiejszy połączenie tego co lubię robić z pracą zawodową pozostaje jeszcze w sferze marzeń, ależ Martusiu TO JEST W ZASIĘGU RĘKI!
Od zawsze też uważałam, że niczego, ale to niczego nie można przyjmować w cichym heroizmie.Jeśli rzeczywistość przytłacza osłabia i wysysa Ci całą energię- zmień ją! Oczywiście z zachowaniem zdrowego rozsądku.


Cokolwiek zamierzasz zrobić, o czymkolwiek marzysz, zacznij działać. Śmiałość zawiera w sobie geniusz, siłę i magię.   J.W Goethe

Komentarze

Popularne posty