Umieranie miłości

Dlaczego bywa tak, że miłość się kończy?
Obcy do bólu staje się ktoś z kim dzieliliśmy łazienkę, łózko i kubek w kuchni?
Dzieję się coś, co sprawia, że opadamy bez sił.Bez sił na walkę.
Być może łzy kapią z hukiem,za etapem w życiu który się kończy, być może już nie popłyną.
Być może zamkną się jakieś drzwi bezpowrotnie, być może inne się otworzą.
Kiedy powinno powiedzieć się "żegnaj"?
Pamiętam pierwszy raz gdy poczułam, że moje małżeństwo się rozpadnie.Pamiętam ostatnią wyprawę samochodem, gdy było cicho i obco a knajpa do której jechałam ratować "cokolwiek" okazała się zamknięta.Ciąg zdarzeń, szereg przypadków prowadzących do końca drogi.Pamiętam głuchą ciszę na pytanie"ty mnie już nie kochasz, prawda?".
I czułam jak krew pulsowała mi w skroniach,pamiętam niedowierzanie. To przecież 6 lat życia, wspólne mieszkanie, dziecko...
Pamiętam lodowate spojrzenie gdy któregoś wieczoru usypiałam Mimi.Gdy patrzył na obraz, który jeszcze jakiś czas temu wywoływał czułość.Tego wieczoru był chłód i zimno.Puste spojrzenie.
Było poirytowanie i ciągłe zmęczenie.Był brak chęci do rozmowy.
Czy dziś moją walkę oceniłabym na wystarczającą?wyczerpaną?nie wiem.To była walka na moją miarę.
Dziś wiem, że była bardzo emocjonalna i gwałtowna.Podyktowana strachem, że przecież to nie może być koniec.Nie teraz, nie dziś, nie w tej sytuacji.
I pamiętam też ten wieczór grudniowy, gdy usłyszałam, że znudzony naszym życiem, zmęczony sytuacją.
I pamiętam, że w ten wieczór moja walka się skończyła.Dalsza byłaby poniżej mojej godności.

Dlaczego dziś wracam do tego?
Urodziny Mimi w zeszłym roku zapoczątkowały przełom w moim życiu.Za cztery dni zbliżają się kolejne.Drugie.
Umieranie miłości boli wszystkich.Przetasowania się robią.Ktoś przestaje być synową,szwagrem.Wszyscy muszą coś sobie przemianować.Umieranie miłości jest gorzkie.Niesie za sobą krzywdzące słowa, a później przygryzanie wargi do krwi w walce o swoją "codzienność".
Miłośc może się skończyć.I może nie być już o co walczyć.U mnie nie było.
Ale może czasem warto podjąć ostatnią próbę sił?Może warto?

Komentarze

Popularne posty