Czym warto a czym nie warto zawracać gitarę

Kto oprócz przyjaciółki powinien odebrać Twój telefon w środku w nocy?Lekarz prowadzący!
I nie ma co się szczypać, certolić i cackać.
Z jakimi sprawami wypada a z jakimi nie?Wypada a nawet trzeba dzwonić ze wszystkim co budzi niepokój, a ponieważ jestem zwolenniczką intuicyjnego podejścia do tematu ciąży, trzeba słuchać INTUICJI.
Teraz jestem mądra, a jak! Sama certoliłam się, cackałam i szczypałam siedząc na wannie opasana ręcznikiem i gapiąc się bezmyślnie w telefon.Czy brunatne plamienie na bieliźnie i ból w dole brzucha, "ciągnięcie" do powód do nękania dr Beti która napewno wykonałą demakijaż i przygotowała się do snu?Odpowiedź brzmi OWSZEM.
Dr Beti zaprosiła mnie następnego dnia na wizytę "poza programową". Świetnie, czyli upewnienie się, że wszystko gra i buczy będzie mnie kosztować stówkę.
Podczas wykonywania usg dr Beti spochmurniała. Dodam, że to nie częsty u niej stan.W milczeniu pomaszerowałam za nią do gabinetu, gdzie usłyszałam że Fistaszka gotowa wychodzić, a najoględniej mówiąc to nie czas jeszcze, bo początek 7 miesiąca.Szyjka skrócona drastycznie, skurcze macicy. Czy coś mnie niepokiło ostatnio?Może trochę, ale myślałam że "ciągnięcie brzucha" to zwykła fizjologia, ot norma taka. w końcu brzuch coraz większy to i ciągnie. Budziłam się obolała, ale myślałam, że to Dziecina moja okopuje mi wnętrzności. A to skurcze.
No i plamienie.Od kiedy?w sumie nie wiem nawet, ostatnio ciemną bieliznę noszę.
I pada hasło krążek Pessar naszyjkowy i pada hasło leki przeciwskurczowe i pada hasło leżeć z tyłkiem w górze i pada hasło koniec z basenem.
Wychodzę zdumiona.Nie tak miało być,dopiero kupiłam kolejny karnet!Leżeć?Przecież jest 30st!Urlop Dobrego Męża się zbliża.Jak to?Jak to?Jak to?
W domu beczę. W dół, ze smutku. Dobry Mąż pociesza"niektóre kobiety całą ciąże muszą leżeć".Niech go szlag myślę sobie, czy ja wyglądam jak niektóre kobiety?Odkrywcze mi bardzo. Znaczy, że ja mam się cieszyć bo tylko 3 miesiące??


Co powinno niepokoić Ciążownice zatem:

  • plamienia na jakimkolwiek etapie ciąży
  • ciągnięcie w dole brzucha(mówiąc kolokwialnie kiedy czujemy nacisk w dół)
  • zbyt wysokie ciśnienie
  • częste skurcze(twardnienie brzucha, które nie ustaje pomimo zmiany pozycji) co za tym idzie obolały brzuch rano
  • zbyt duży przyrost wagi powyżej 0.5 kg na tydzień(o ile nie zamieszkałyśmy w lodówce, bo tutaj medycyna jest bezradna ;)
  • częste i intensywne bóle głowy
  • infekcje, upławy
  • brak ruchów dziecka ( w ciągu dnia powinno być ich minimum 10) nawet po zjedzeniu czegoś słodkiego, lub też ruchy robią się bardzo intensywne(mocniejsze niż dotychczas)

Komentarze

Popularne posty