Przyklejone kilogramy czyli ile waży ciąża

To jedna z rzeczy, której nie jest się w stanie kompletnie przewidzieć. Waga w ciąży. W I trymestrze spadek 0,5 kg. Później cały szereg zaskoczeń, a w III trymestrze wielkie łooooooooooooo!Na mecie czułam się tak
Ale o tym później. Pierwszy trymestr w zasadzie nie powinien obfitować w kilogramy. Dzieciątko jest Cini Miniskiem i waży pare gram, zapotrzebowanie energetyczne rośnie ale minimalnie. Poza tym częsty brak apetytu sprzyja utracie kilogramów.Kilogramy, które przykleją się nam w I trymestrze najtrudniej jest odkleić ;) bo nie wynikają z wagi ciąży(wód płodowych, zwiększonej objętości krwi itd) ale tłuszczyku.Ciąża to absolutnie nie czas dla restrykcyjnych diet. Najlepiej ważyć się raz na kilka dni, żeby rejestrować czy przyrost wagi jest prawidłowy(0.5kg na tydzień) większy może świadczyć o cukrzycy ciążowej lub zatruciu ciążowym, lub innych medycznych problemach(lub o tym że jemy za dwoje po prostu).
według książki "Oczekiwanie na dziecko" ciąża waży około 13kg i chodzi o koncowe jej stadium.Przyrost do 15kg mieści się w granichach normy, ale wszystko zależy też od wagi wyjściowej. Fora roją się od wymiany informacji kto, ile na jakim etapie przybrał. Też je czytywałam. Na mecie zmieściłam się w 14kg   nie pilnowałam się z jedzeniem, jadałam słodycze. z drugiej strony sporo warzyw i owoców bo byłam tą szczęściarą której ostatnie miesiące ciąży przypadły na wiosnę/lato czyli witaminek dookoła multum- gorzej jest zimą :/

Wg Claudii(gazetki takiej)

3,5 kg waży przeciętnie dziecko
3kg krew i dodatkowe płyny
1 kg łożysko
1kg wody płodowe
2-3 kg zapasik na karmienie(tłuszczyk)
1kg powiększona macica

łatwo sobie wyliczyć w takim razie jaka jest "norma"
U mnie wyszło ponad normę ;)
Te dodatkowe kilogramy pojawią się, czy się tego chce czy nie. Na początku miałam mieszane uczucia. Moja waga przed ciążą była bardzo prawidłowa, pare wyrzeczeń mnie to kosztowało. Teraz ciało bezapelacyjnie się zmieni. I kropka.

Komentarze

Popularne posty